ინგლისურენოვანი პუბლიკაციების სანახავად, გთხოვთ შეცვალოთ საიტის ენა

„ქართული ოცნების“ მმართველობის პირველი 100 დღე: რეალობა და გამოწვევები

ავტორები: ბიძინა ლებანიძე, ელგუჯა ხოკრიშვილი, სალომე კანდელაკი, ნინო სამხარაძე, გივი სილაგაძე

საქართველოს 2020 წლის საპარლამენტო არჩევნები ახალ პოლიტიკურ კრიზისში გადაიზარდა მთავრობასა და ოპოზიციურ პარტიებს შორის, რამაც კიდევ უფრო გაართულა ქვეყანაში არსებული მძიმე პანდემიური ვითარება. არსებული კრიზისების ფონზე, საქართველოს ახალი ხელისუფლება განსაკუთრებული გამოწვევების წინაშე დგას. მან უნდა დაძლიოს პოლიტიკური კრიზისი და გამოასწოროს პანდემიისგან დამძიმებული სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობა. (more…)

...

რა პერსპექტივა აქვს „ეროვნულ ანტიკორუფციულ სააგენტოს“ საქართველოში?

კვლევითი ნაშრომი, მარტი 2021 / #14

2020 წლის სექტემბერში საქართველოს პარლამენტს წარედგინა ,,ეროვნული ანტიკორუფციული სააგენტოს“ დაარსების შესახებ კანონპროექტი. კანონპროექტი საქართველოში პოლიტიკური კორუფციის გამოწვევის საპასუხოდ ხუთმა დამოუკიდებელმა დეპუტატმა საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოსთან თანამშრომლობით შეიმუშავა. (more…)

...

უკიდურესი პოლიტიკური პოლარიზაცია: გავლენები ქართულ დემოკრატიაზე

ექსპერტთა კომენტარი #16 | მარტი 2021

2018 წლის საპრეზიდენტო არჩევნების საარჩევნო კამპანიამ ნათელი გახადა საქართველოში არსებული უკიდურესი პოლიტიკური პოლარიზაცია. თუმცა, 2018 წლის შემდეგ განვითარებული პოლიტიკური მოვლენები ასევე აჩვენებს, რომ ქვეყანაში პოლიტიკური პოლარიზაცია შეუქცევადად ღრმავდება. მრავალფეროვანი და პლურალისტური მედია გარემოს მიუხედავად, როგორც 2018 წლის საპრეზიდენტო, ასევე 2020 წლის საპარლამენტო არჩევნები ხასიათდებოდა პოლიტიკური პარტიების მიერ წარმოებული ნეგატიური კამპანიით, (more…)

...

ევროსკეპტიციზმი და რელიგია ქართველი ულტრამემარჯვენეების პოლიტიკურ დღის წესრიგში

კვლევითი ნაშრომი, მარტი 2021 / #13

საქართველოში, სხვა ევროპული ქვეყნების მსგავსად, ჩამოყალიბდა ულტრამემარჯვენე მოძრაობები, რომელთაც გარკვეული პოლიტიკური დღის წესრიგები გააჩნიათ. განსაკუთრებით მსგავსი რიტორიკითა და მესიჯებით გამოირჩევა სამი ულტრამემარჯვენე პოლიტიკური პარტია, რომელთაც ახასიათებთ საჯარო დემონსტრაციები და რადიკალიზმი. (more…)

...

რიტორიკასა და მოქმედებას შორის: მემარჯვენე პოპულიზმი საქართველოს საპარლამენტო ცხოვრებაში

ნინო სამხარაძე 

მსოფლიოს მასშტაბით პოპულიზმის ზრდა სახელმწიფო მმართველობაში ან სხვადასხვა პოლიტიკურ ინსტიტუტებში მნიშვნელოვნად თვალშისაცემია. დღესდღეობით, დაახლოებით ხუთჯერ მეტი პოპულისტური ძალაა ინსტიტუციური პოლიტიკის სათავეებში, ვიდრე მეორე მსოფლიო ომის შემდგომ ევროპაში (Kyle & Meyer 2020). ამავე დროს, საქართველოშიც, 2012 წელს შექმნილმა საქართველოს პატრიოტთა ალიანსმა (სპამ), როგორც პრაქტიკულად ერთადერთმა პოპულისტურ ძალად მიჩნეულმა საპარლამენტო აქტორმა (Silagadze 2020), პირველივე საპარლამენტო არჩევნებში მესამე შედეგი დააფიქსირა (more…)

...

აფხაზეთისა და ყოფილი სამხრეთ ოსეთის ავტონომიური ოლქის სამთავრობო სტრუქტურები თბილისში: ძალაუფლება და ლეგიტიმაცია დევნილობაში

კვლევითი ნაშრომი, თებერვალი  2021 / #12

წინამდებარე კვლევის მიზანია, ნათელი მოჰფინოს აფხაზეთიდან და ცხინვალის რეგიონიდან დევნილი სახელისუფლებო სტრუქტურების შექმნისა და შენარჩუნების საკითხს. ამ მიზნით, კვლევა სიღრმისეულად შეისწავლის დევნილობაში მოქმედი სახელისუფლებო ორგანოების (აფხაზეთის მთავრობა, აფხაზეთის უმაღლესი საბჭო, სამხრეთ ოსეთის ადმინისტრაცია) ისტორიას, სტრუქტურასა და ფუნქციებს. (more…)

...

უნდა გააკეთოს თუ არა საქართველომ განაცხადი ევროკავშირის წევრობაზე 2024 წელს?

ექსპერტთა კომენტარი #15 | თებერვალი 2021

ცოტა ხნის წინ, მმართველმა პარტია „ქართულმა ოცნებამ“ გააჟღერა, რომ 2024 წლისთვის საქართველო ევროკავშირის წევრობის ოფიციალური განაცხადის გაკეთებას გეგმავს. აღნიშნული გადაწყვეტილება საპარლამენტო არჩევნებამდე რამდენიმე კვირით ადრე, წინასაარჩევნო კამპანიის დროს გამოცხადდა და მოგვიანებით საპარლამენტო რეზოლუციითაც დადასტურდა. (more…)

...

დეზინფორმაციის, დემოკრატიზაციისა და პოპულიზმის სამკუთხედი საქართველოში

ნინო გოზალიშვილი

გამოხატვის თავისუფლება დემოკრატიის ერთ-ერთ ძირითად საყრდენს წარმოადგენს, შესაბამისად, დემოკრატიული ქვეყნები არამხოლოდ უნდა აღიარებდნენ მას, როგორც ერთ-ერთ მთავარ ღირებულებას, არამედ რეალურად უნდა უზრუნველყოფდნენ თითოეული მოქალაქის აზრის გამოხატვის თავისუფლებას. ამასთანავე, აღსანიშნავია, რომ სიტყვის თავისუფლების არაერთი განმარტება არსებობს: სხვადასხვა აქტორი მის ინტერპრეტაციას სხვადასხვაგვარად ახდენს. (more…)

...

ევროკავშირისა და საქართველოს მიერ დასახული 20 მიზანი 2020 წლისთვის: რამდენად უფრო ძლიერია ქართული ეკონომიკა დღეს?

თინათინ ახვლედიანი

2016 წელს, ევროკავშირი და აღმოსავლეთ პარტნიორობის (EaP) სახელმწიფოები ამბიციურ დღის წესრიგზე შეთანხმდნენ, რომელიც 2020 წლისთვის პარტნიორი ქვეყნების ეკონომიკების გაძლიერებას ისახავდა მიზნად. აღნიშნულ დღის წესრიგზე დაყრდნობით, საქართველომ შეიმუშავა ინსტიტუციური და მარეგულირებელი ჩარჩო და 2020 წლისთვის დასახული მიზნების მიღწევის მიმართულებით ძირითადად დადებითი შეფასება დაიმსახურა. (more…)

...

საქართველო 2020 წლის საპარლამენტო არჩევნების შემდეგ: ინტერვიუ პროფესორ ნილ მაკფარლეინთან

ინტერვიუს უძღვება ნინო სამხარაძე, უმცროსი პოლიტიკის ანალიტიკოსი, GIP

“რაც შეეხება ევროკავშირის პოლიტიკას საქართველოს მიმართ, ვფიქრობ, თქვენი ურთიერთობების განვითარება გრძელი პროცესი იქნება. ყველაზე კარგი რამ, რაც ქართველებმა შეიძლება გააკეთონ ამ პროცესის ხელშესაწყობად, შიდა ინსტიტუტების განვითარებაა.” (more…)

...

ერთი ნაბიჯი წინ – ერთი უკან: სახელმწიფო მედეგობის დილემა კოორდინირებული პოლიტიკის ნაკლებობის ფონზე

შალვა ძებისაშვილი

წინამდებარე დოკუმენტი წარმოადგენს საქართველოს უსაფრთხოების სისტემის კომპლექსური მიმოხილვისა და შეფასების ერთგვარ მცდელობას მედეგობის/მდგრადობის (resilience) კონცეფციის ფარგლებში, რომელიც ბოლო პერიოდში განსაკუთრებით აქტუალური გახდა. მისი აქტუალურობა განპირობებულია არა მხოლოდ ობიექტური გარემოებებით (საგრძნობლად გაუარესებული სამხედრო-პოლიტიკური (უსაფრთხოების) გარემო), არამედ ევროკავშირისა და ჩრდილო-ატლანტიკური ალიანსის მხრიდან ამ პრინციპის უსაფრთხოებისა და თავდაცვისუნარიანობის ქვაკუთხედად აღიარებითაც. (more…)

...

სასამართლო სისტემის რეფორმა საქართველოში და მისი მნიშვნელობა ევროპული ინტეგრაციის იდეისთვის

თინათინ ერქვანია, ბიძინა ლებანიძე

სასამართლო სისტემის და მართლმსაჯულების ეფექტური ფუნქციონირება დღემდე საქართველოს პოლიტიკური სისტემის აქილევსის ქუსლად რჩება. სასამართლო ხელისუფლების ინსტიტუციური ხარისხი ბოლო პერიოდში გატარებული რეფორმების ოთხი ტალღის შედეგად ფორმალურად გაუმჯობესდა და დაიხვეწა, თუმცა რეფორმებმა პრაქტიკული გავლენა სასამართლო სისტემის ეფექტურობასა და დემოკრატიულობის ხარისხზე ვერ იქონია. (more…)

...